10 Haziran 2009 Çarşamba

BMW R1200 GS Subap Ayarı

Yurt dışında bu motorları tercih etmelerinin en büyük etkenlerinden bir taneside bakımlarının sahipleri tarafından kolayca yapılabilmesidir. Gerçektende gerekli malzemeler ile çok kolay olan subap ayarının nasıl yaptığımı anlatacağım.
Öncelikle gerekli gereksiz tüm malzemeleri çıkardım Fakat yinede penseyi yukarıda unutmuşum

Daha sonra yaptırdığım platforma motoru yerleştirdim

Silindir kapaklarını daha sonrada birincil bujileri çıkarttım . Motoru 6.vitese alarak sağ silindirde bulunan çentiği aşağıdaki resimdeki gibi yerle paralel hale getirdim.
Bu işlemi arka tekeri yavaşça vurdurup döndürerek yaptım

Bu işlemden sonra emme valflerini 15 numara sentil ile egzos valflerini 30 numara sentil ile ayarladım ve 8 Nm tork ile sıktım

Sol tarafa geçmeden önce silindir pistonlarını en yüksek seviyeye almak için yine arka tekerleği yavaşça döndürerek aşağıdaki fotoğrafta görülen siyah parçayı yine yer ile paralel hale getirdim

Sol silindirde yine aynı işlemi uyguladım.

Sentilde sıkılık olarak tatlı sert diye nitelendireceğim , çok rahat değil ama çokda kolay sentilin gezemeyeceği bir şekilde sıkılık ayarını yaptım. Bir valfi ayarlarken sentili diğer valfte tutulu bıraktım çünkü ayarları kolay bozulabiliyor. Yaptığınız sıkılıktan daha sert bir şekilde diğer valfi ayarlarsanız hemen diğerinin bozulduğun görebiliyorsunuz.
Daha sonra bujileri 23 Nm torkla yerine tekrar taktım . Silindir kapaklarını 10 Nm tork Silindir korumalarını Loctide kullanıp 8 Nm torkla sıkarak işlemi bitirdim
tüm mekanik  bilgileri tavsiye niteliğindedir, doğabilecek hasar ve zararlar uygulayanın kendi sorumluluğundadır

3 yorum:

  1. sevgili üstad;
    faydalı bilgileriniz için teşekkürler...
    uzun yıllardır motora binmeme rağmen malesef sadece binicilikle kalıp basit tamirler konusunda dahil yetersiz kaldığımı gördükçe kendime kızıyor, ama aynı zanda gs 1200 ie ilgil bu teknik detaylardan dolayıda sizi kıskanmıyorum desem çok da doğruyu söylemiş sayılmam..
    Tayinim gereği şu anda Kayseri de ikamet etmekteyim..Geçen yıl 2004 model temiz bir gs 1200 alarak hayallerime kavuştum.. ancak malesef burada benden başka kimsede bu motordan olmadığından ve soracak kimsede bulamdığımızdan (1-2 kişi hariç) çeşitli sotunlar yaşıyorum..
    bunlardan birisi senkron sorunuki tavsiye ettiğiniz kalibrasyon cihazını bir şekilde lacağım..
    ancak daha da önemlisi;
    şu anda sağ silindirim çalışmıyor sevgili üstadım..
    - bujiyi söktük, ancak ateşleme yapıyor,
    - eneksiyon hortumunu söktük,(her ikisinide kıyaslama yapabilelim diye)benzin püskürtmesi var,
    - sol silindir el yakarken sağ tarfı buz gibi,
    - ayrıca normalde müthiş güzel br ivmeyle giden makina gaz 1 v2. vitesde gaz yemiyo gibi ama sona birden bire yüksek devre ulaşıyo..
    bu sorunun neden olabileceği konularına ek olarak yaptığım araştırmada bir arkadaş; subap ayarı gelmiş olabilir veya sıkışık subaplardan diyor. ama bana çok anlamlı gelmedi çünki sıkışık subap olsa daha çok ısınması gerkiyor gibi geliyor bana..
    teknik bilgiye sahip olmamakla beraber sorunumu detaylı olarak uzun yazdım..
    umarım kafanızı şişirmedim..
    son tahlilde böyle bir sorunla siz veya arkadaş gurubundan karşılaşan oldumu??
    yardımlarınızı bekliyorum..
    Kayseriyede bir şekilde yolunuz düşerse ağırlamaktan onur duyarım...
    saygılarımla...

    Bestami ATEŞ
    J.Kd.Bçvş.
    Kayseri İl J.K.lığı İstihbarat şube.

    0505 225 31 69

    atesbestamister@gmail.com

    işlerinizde başarılar...

    YanıtlaSil
  2. Kusura bakmayın msj yeni gördüm. Bujiye elektrik geliyor demişsiniz ama yinede başka bir arkadaşınızdan bir pipo ve kablosunu sökün ve sizinkine takın Bu şeklde denemek en doğru çözüm . Çünkü bu konuda sorunu olanlar sizin gibi yapmışlar değişim sonunda sıkıntı ortadan kalkmış Bir de bujilerinizi değiştirin atdakiler dahil olmak üzere Umarım yardımcı olabilmişimdir

    YanıtlaSil
  3. mrb sibop ayarı yaptığınız sarı ve beyaz sen tilleri nereden aldınız?
    birde twinmax ile senkron ayarı yapabiliyormusunuz?

    YanıtlaSil